ساخت فیلم تبلیغاتی

عوامل موثر در ساخت فیلم تبلیغاتی

  • مطالعه عناصر طراحی و اصول ترکیب بصری و تئوری رنگ
  • خلاقیت و ایده پردازی
  • به کارگیری فیلم نامه های مناسب
  • برنامه ریزی و بودجه بندی در تمام مراحل تولید
  • بررسی نقش تبلیغات در بازاریابی مدرن و به روز
  • استفاده از مهارت های خلاق برای انجام اجرای پروژه
بازدید از نمونه کارها کلیک کنید

چگونه یک فیلم تبلیغاتی فروش را هدایت می کند؟

ساخت فیلم با کیفیت برای یک معرفی ایده آل برای تجارت و کسب و کار شما خواهد بود . بنابراین در صدر تمام بازاریابی های دیجیتالی شما قرار دارد . واقعیت این است که فیلم ها می توانند با قرار دادن گرفتن در صفحه فرود ، نرخ فروش را ۸۰٪ افزایش دهند . در نتیجه ویدئو های  تبلیغاتی از قدرت بسیار زیادی در زمینه تبلیغات برخوردار است .

بازدید از نمونه کارها کلیک کنید

مـنـظــور از سـاخـت فیلم تبلیغاتی چیست ؟

امروزه یکی از عناصر اصلی در افزایش آگاهی و ترغیب مشتریان ، تبلیغات برای برندها و شرکت ها می باشد .

  برای تولید این نوع فیلم ها می توان از ویدیوها و تبلیغات رسانه های اجتماعی گرفته تا ایمیل و سایت های بازاریابی و به بسیاری از موارد استفاده نمایید .

ساخت این قبیل فیلم ها یک کار تخصصی است ک باید توسط افراد حرفه ای و با تجربه انجام گردد .

همچنین شما میتوانید با ساخت یک تیزر تبلیغاتی انقلابی در فروش خود ایجاد کنید ، اگر این تیزر استاندارد باشد.

امروزه در کنار فیلم های سینمایی ، مستند و سریال های تلویزیونی ، این کار برای اثبات اهمیت هرچه بیشتر خود به نمایش گذاشته می شوند .

هم چنین از این مدل فیلم ها می توان در نمایشگاه های مختلف محصولات یا خدمات که در طول سال برگزار می شوند ، استفاده نمود .

ساخت چنین فیلم هایی به خلاقیت و ایده پردازی نیاز داد . ساخت چنین ویدئو هایی ترکیبی از هنر و صنعت فیلم سازی است .

اگر قصد کلیپ تبلیغاتی را دارید به یاد داشته باشید که باید در رابطه با برند تجاری مورد نظر تحقیقات لازم را انجام دهید .

ابزارهای ساخت فیلم تبلیغاتی

  1. iMovie for Macs
  2. Nutshel
  3. Magisto
  4. Animoto
  5. Videoshop

هزینه تولید این نوع فیلم ها چقدر است ؟

با توجه به طول و کیفیت فیلم یا تیزر ، هزینه ساخت این ویدئو ها می تواند در هر مکانی از ۱ میلیون تومان شروع شود ، البته دامنه قیمت ساخت فیلم بسیار گسترده است و تجهیزات فنی و پیشرفته برای ساخت تیزر تبلیغاتی در نظر گرفته می شود . البته در بسیاری از پروژه های ساخت کلیپ های تبلیغاتی هزینه ساخت به صورت توافقی محاسبه می شود

مدت زمان یک فیلم تبلیغاتی باید چقدر باشد ؟

سعی کنید مدت زمان فیلم تبلیغاتی را زیر ۲ دقیقه نگه دارید و مطمئن شوید که به اطلاعات مهم آسیب نمی زنید . حتی شرکت های بزرگ و برند های بین المللی این واقعیت را می دانند . به عنوان مثال ، اینتل از انتشار محتوای بازاریابی ویدیویی بیش از ۲ دقیقه خودداری می کند . گفته می شود ، فیلم های تبلیغاتی کمی عمیق تر از تیزرهای تبلیغاتی معمولی هستند ، بنابراین از این فرصت استفاده کنید تا نام تجاری خود را به نمایش بگذارید و اطلاعات ارزشمندی را به مخاطبان خود منتقل کنید .

فکر کنید

به فیلم های تبلیغاتی خود فکر کنید به عنوان محتوایی که به کل جهان نشان می دهد که تجارت شما در مورد چیست ، آن را جذاب و جالب جلوه دهید . در این صورت مردم شما را به عنوان یک برند موفق به یاد خواهند آورد . با ساخت فیلم تبلیغاتی ارزش های شما به مخاطبان منتقل خواهد شد . ۵۲٪ از بازاریابان در سراسر جهان از ویدیو به عنوان محتوا با بهترین ROI نام می برند . بنابراین قرار دادن یک فیلم تبلیغاتی با کیفیت ، کلید افزایش فروش و جذب مشتریان جدید است . بنابراین بازاریابی دیجیتال را بدون تولید یک فیلم تبلیغاتی شروع نکنید .

امروزه تبلیغات بعنوان رکن اصلی و اولین نیاز مشاغل وصنایع جهت شناخته شدن در میان مشتریان به حساب می‌آیند. با استفاده از تبلیغات در رسانه های اجتماعی و تصویری می‌توانید با فعالیت در هر کسب و کاری محصولات و تولیدات مجموعه خود را در معرض دید همگان قرار دهید. باگسترش علم و تکنولوژی و تولد ابزارها و نرم افزارهای گوناگون تبلیغات به روش سنتی دیگر جایگاه ویژه ای ندارند و مدیران و مسئولان کاردان، آگاه و مطلع می‌دانند که باید با تکنولوژی روز دنیا هم قدم شوند تا بتوانند محبوبیت گسترده ای را درمیان افراد جامعه بدست آورند و فروش محصولاتشان را افزایش دهند. جهت ارتقا برند و ایستادن بر روی  سکوی اول موفقیت و پیشرفت در میان رقبا نیازمند شناخته شدن هستید و این شناخته شدن حاصل نمی‌شود مگر با معرفی و تبلیغات گسترده و دیده شدن‌. ساخت فیلم تبلیغاتی از جمله انواع تبلیغات بصری است که در معرفی یک مجموعه و خدماتش و انواع کسب و کارها و بازگشایی راه های پیشرفت و موفقیت بسیار طرفدار پیدا کرده است. استودیو تبلیغاتی گندم با توجه به پیشرفت تکنولوژی و فناوری همراه با کادری مجرب و حرفه ای در ساخت انواع فیلم های که در راستای تبلیغات هستند در خدمت متقاضیان محترم می‌باشد.

 

تعریف تیزر تبلیغاتی

تعریف فیلم تبلیغاتی

فیلم تبلیغاتی تحت عنوان فیلم های کوتاه یک دقیقه ای ساخته می‌شوند و با معرفی صحنه های جذاب و تأثیر گذار محصولات، خدمات و تولیدات مورد نظر را به نمایش می‌گذارند. Promotional video  نام لاتین فیلم تبلیغاتی می‌باشد و به معنای ویدئو یا فیلم کوتاه می‌باشد که حالت تبلیغاتی و معرفی دارد. خصوصیت عمده فیلم تبلیغاتی که معنا و مفهوم ادیت کننده را می‌‌رساند در این است که با کامل نشان ندادن و کامل معرفی نکردن موضوع یا محصولی حس کنجکاوی را در میان مشتریان برمی انگیزد. به طور کلی می‌توان گفت ساخت فیلم تبلیغاتی یعنی اینکه با نمایش یک فیلم کوتاه و یا ساخت یک کلیپ همراه با برنامه مالتی مدیا ( استفاده از عناصر صوت و تصویر با قابلیتهای انیمیشن و متحرک سازی برای انتقال پیام یا مفهوم در جهت یک پیام خاص ) بتوانیم  فروش محصولات، تولیدات و خدمات را بالا ببریم. تیزر نوعی آگهی است و جزء تبلیغات تلویزیونی به حساب می‌آید و امروزه رواج بسیار زیادی پیدا کرده است. استودیو تبلیغاتی گندم با ساخت این چنین تبلیغاتی بصورت کاملا حرفه ای و تخصصی باعث می‌شود تا حس کنجکاوی بیننده در مورد محصول به نمایش گذاشته شده برانگیخته شود و طوری فیلم را طراحی می‌کند که تا زمان رونمایی کامل از محصول ذهن بیننده مشغول شود و ترغیب شود تا بدنبال استفاده و خرید محصول برود. فیلمهای تبلیغاتی بسته بنوع هدف و مخاطب و مشتریان و میزان بودجه سازمان متقاضی به چند دسته کلی و جزئی تقسیم می‌شوند:

۱. رئال

فیلم هایی که بصورت یک فیلم کوتاه هستند و در فضای کاملا رئال و واقعی فیلمبرداری شده اند و بهمراه یک داستان بمعرفی محصولات و شکل و طرح واقعی آن پرداخته شده است و مختص گروه سنی خاصی نیست و مخاطبین این نوع تیزر عام هستند.

۲. انیمیشن

با ظهور رایانه و نرم افزارهای گوناگون ساخت فیلم به صورت انیمیشن و کارتنی رونق فراوانی گرفت و گروه سنی کودک و نوجوان مخاطبین اصلی این نوع تبلیغات و آگهی ها هستند.

۳. رئال انیمیشن

همانطور هم که از اسمش پیداست این نوع تبلیغات تلفیقی از دنیای واقعی و انیمیشن می‌باشند و ترکیب این دو ساختار جذابیت خاصی به جذب مشتری و مخاطبین می‌دهد.

۴. موشن گرافیک

موشن گرافیک بعنوان تصویر سازی متحرک نامیده می‌شود. تصویر سازی متحرکی که هم تصویر و صدا و هم تصویر با متن متحرک می‌تواند داشته باشد. در واقع ترکیبی از گرافیک و تصاویر حقیقی در کنار هم میتواند آگهی تبلیغاتی بوجود آورد.

۵. ساخت فیلم  مستند شهری

در این نوع فیلم مسأله به ساده ترین شکل ممکن بازگو می‌شود. در این فیلم سیمای شهر، خیابان ها و کوچه ها، وسایل نقیله، آدمها، فضای سبز و پارک ها و اماکن تاریخی و .. همگی به نمایش گذاشته می‌شوند. این نوع فیلم به جهت جذب گردشگری و سرمایه گذاری و کارآفرینی در شهر مورد نظر اهمیت بسزایی دارد.

۶. ساخت فیلم صنعتی تبلیغاتی

فیلم تبلیغاتی با تولید فیلم های صنعتی با رعایت کلیه قوانین و استانداردها میتواند نقش مؤثری در تبلیغات کارخانه ها، رستوران ها و فروشگاه ها داشته باشد. فیلم های تبلیغاتی صنعتی یکی از کارهایی هست که جهت ساخت و معرفی برند از آن استفاده می‌شود. در این نوع فیلم تأسیسات صنعتی و مسیر تولید کالا و کیفیت کالا به نمایش گذاشته می‌شود تا جذب مخاطب بیشتری صورت پذیرد.

۷. ساخت فیلم تبلیغاتی شبکه های اجتماعی

ساخت فیلم ها و ویدئوهای کوتاه برای شبکه های اجتماعی یکی از پرکاربردترین و مؤثرترین روش های تبلیغاتی می‌باشد.

۸. ساخت فیلم های تبلیغاتی برای پیج اینستاگرام

با ساخت استوری در اینستاگرام و معرفی محصولات و خدمات در لایو اینستاگرام می‌توانید تبلیغات گسترده ای جهت معرفی برند، محصولات و خدمات خود داشته باشید.

 

مراحل تولید فیلم های تبلیغاتی

مراحل تولید فیلم های تبلیغاتی

هنگامی ساخت همچین فیلم هایی با موفقیت انجام می‌شود که از یک فیلم نامه  و سناریوی خلاقانه و جذاب در آن استفاده شود و همچنین عوامل تولید کننده افرادی کاملا حرفه ای و با تجربه باشند. تولید و ساخت فیلم تبلیغاتی مراحل و فرآیندهای مختلفی دارد که در اینجا جهت اطلاع شما مخاطبین و‌متفاضیان بصورت کاملا ساده و روان بیان می‌گردند.

۱.برگزاری جلسه آشنایی

هدف استودیو تبلیغاتی گندم از برقراری این جلسه مقدماتی آشنایی با مدیریت مجموعه متقاضی و شنیدن اهداف و برنامه هایشان می‌باشد‌.

۲. مدیریت تولید فیلم تبلیغاتی

استراتژی و شفافیت اهداف در تولید و ساخت فیلم تبلیغاتی بسیار مهم می‌باشد. وقتی اهداف کاملا مشخص باشند میتوانیم در مسیری حرکت کنیم که تأثیر گذاری بسیاری در بازار تبلیغات داشته باشد. وقتی این استراتژی بصورت کامل برای مدیرت توضیح داده شود و به تأیید کارفرما برسد یک قرارداد بین طرفین منعقد می‌گردد.

۳. بازدید از محل کار و تولید محصول

اولین اقدام فنی تیم سازنده ساخت فیلم بازدید از محلی است که محصول در آنجا تولید می‌شود یا بازدید از مکان و محلی که قصد تبلیغ ارائه خدماتش را دارد. بهترین روش برای کسب نتیجه مطلوب بازدید از کلیه قسمت ها و عکس برداری از قسمت های مختلف می‌باشد.

۴. تحلیل و برنامه ریزی

کلیه نقاط ضعف و قوت کسب و کار بررسی می‌شود و بر روی نقاط تأثیر گذار مانوور می‌دهیم و یک برنامه ریزی نهایی جهت ساخت فیلم انجام می‌دهیم‌.

۵. انجام کارهای ابتدایی تولید

انتخاب بازیگران، تدارکات، دکور، هماهنگی کلیه عوامل، انتخاب تیم فیلم برداری، گروه صدابرداری و موسیقی و ضبط صدا و… بر اساس نوع فیلم تبلیغاتی فراهم می‌شوند.

۶. تعیین و انتخاب لحن و گوینده فیلم تبلیغاتی

انتخاب صدا در آگهی های تبلیغاتی بسیار تأثیرگذار خواهد بود. یک صدا گذاری هماهنگ با تبلیغات باعث جذب مشتری می‌گردد. لحن و صدا بسته به نوع تبلیغات میتواند دراماتیک، اضطراری، جالب و سرگرم کننده، غریبانه، الهام بخش ، هنری، ساده یا تجمل گرایانه و فانتزی و.. باشد.

۷. مدت زمان ساخت فیلم تبلیغاتی

مدت زمان یک فیلم کوتاه تبلیغاتی میتواند از ۱۰ ثانیه تا ۹۰ ثانیه باشد. نوع اهداف مجموعه و درخواست کارفرمایان  مشخص میکند مدت زمان ساخت فیلم چقدر باشد. بودجه سازمان هم نقش به سزایی در مدت زمان ساخت تیزر دارد.

۸. تنظیم نهایی فیلم تبلیغاتی

تولید آگهی تبلیغاتی بسته بنوع رسانه ای که قرار است در آن به نمایش گذاشته شود تنظیم می‌گردد. تلویزیون و سینما، اینستاگرام ، وب سایت و .. نسخه های هستند جهت پخش فیلم. جهت پخش فیلم در تلویزیون بعد از دریافت مجوز نسخه  به صدا و سیما تحویل داده می‌شود تا بعد از بازبینی نهایی و تنظیم زمان پخش گردد.

۹. پیگیری و کنترل پروژه ساخت

همزمان با اجرای قرارداد کنترل و پیگیری کلیه امور پخش و زمان بندی های مرتبط با زمان پخش تحت کنترل و پیگیری قرار داده می‌شود تا کل عملیات جذب مشتری، افزایش فروش و معرفی خدمات و آموزش ها به نحو احسن انجام گیرد.

 

تعرفه ساخت فیلم تبلیغاتی

تعرفه ساخت فیلم تبلیغاتی

ساخت فیلم تبلیغاتی بسته به نوع رسانه ای که در آن پخش می‌شود قیمتهای متفاوتی خواهد داشت. صدا و سیما و شبکه های اجتماعی و تلویزیونی یا فیلم های سینمایی اگر با کیفیت و عالی ساخته شوند قطعا قیمت بالاتری خواهند داشت. هر چه ساخت یک فیلم، عوامل تولید کننده با تجربه و حرفه ای داشته باشد نتیجه مطلوب و ارزشمندی را بدنبال خود خواهد داشت و قیمت بالاتری را نیز خواهد داشت. یکسری مجموعه ها هستند که فیلم های تبلیغاتی خود را  سالانه درخواست می‌کنند و بصورت مستمر خواهان ساخت فیلم های تبلیغاتی هستند که خدمات با قیمتی ارزانتر به آنها ارائه می‌شود. تعرفه ساخت فیلم های تبلیغاتی در اینستاگرام و سایتهای یوتوب و آپارات هم قیمت های مخصوص به خود را دارند. تجهیزات تصویر برداری و امکاناتی که در تولید از آنها استفاده می‌شود و همچنین مدت زمان ساخت و تولید فیلم در قیمت گذاری اثر گذار خواهد بود. حضور شخصیت‌های مهم و‌متن تبلیغاتی خوب در تعرفه ساخت اثر گذار خواهند بود. هزینه ساخت فیلم های تبلیغاتی با ایده و طرح های خلاقانه و سناریوی چیده شده ارتباطی مستقیم دارد. شما متقاضیان ساخت فیلم های تبلیغاتی یادتان باشد هر چه قدر هزینه صرف تولید یک فیلم خوب و جذاب کنید با جلب مشتری به زودی چندین برابرش به شما برگردانده خواهد شد.

 

تولید فیلم تبلیغاتی چقدر زمان بر است

تولید فیلم تبلیغاتی چقدر زمان بر است

مدت زمان ساخت فیلم های تبلیغاتی به چند مورد بستگی دارد از جمله به مدت زمان نمایش، نوع طرح تیزر و سناریو و داستانی که به آن پرداخته می‌شود. نکته مهمی که فیلم سازان باید به آن توجه بسیار داشته باشند این است که هر مدت زمانی که جهت ساخت نیاز هست و استفاده می‌شود فقط ۸ ثانیه اول برای جذب مخاطب بسیار مهم و حیاتی خواهد بود و هر نکته مهم و جالب را بهتر هست در همان ۸ ثانیه اول به نمایش بگذارند. همکاری اعضای مجموعه و برنامه ریزی درست و زمان بندی شده باعث می‌شود تولید و ساخت فیلم بدون هیچ معطلی و هدر رفتن زمان با کیفیت بالا انجام پذیرد.

فیلم تبلیغاتی جهت پخش در تلویزیون

فیلم تبلیغاتی جهت پخش در تلویزیون

تلویزیون وسیله و قالب قدرتمندی هست که با نمایش یک فیلم تبلیغاتی جذاب و دیدنی می‌تواند مشتری را به شدت تحت تأثیر قرار دهد. در ابتدا با بررسی همه جانبه و تحقیقات گسترده فکرهای خلاقانه شکل می‌گیرند و‌ یک سناریو و فیلم نامه ای مناسب جهت ساخت این چنین اثری به جهت پخش در تلویزیون شما می‌گیرد. این سبک از کارهایی را که برای پخش تلویزیونی آماده می‌شوند نیازمند تهیه سناریو، انتخاب بازیگر و گروه فیلم برداری و صدا گذاری و تدوین می‌باشند. از آنجایی که مردم دیگر وقتی خود را صرف خواندن مجلات و روزنامه و رسانه های چاپی نمی‌کنند سرمایه گذاری در این بخش و استفاده از کارگردانی مجرب و حرفه ای بسیار لازم و ضروری خواهد بود. نکات قابل توجه در ساخت فیلم تبلیغاتی برای تلویزیون این است که از آنجایی که صفحه تلویزیون کوچک می‌باشد استفاده از نمای نزدیک و یا متوسط جهت نمایش بهتر است و باید هنگام ساخت تبلیغات به صدا و موسیقی آن هم اهمیت دهیم و اثر گذاری فیلم را با صدا و آهنگ برای کسانی که در خانه یا محیط کار مشغول انجام کاری هستند را هم در نظر بگیریم. در فیلم های تبلیغاتی تلویزیونی کمتر سکوت کنیم و بطور پیوسته سوژه را دنبال کنیم تا نتیجه مطلوب و بازدهی بیشتری برای ما داشته باشد. تلویزیون این جعبه جادویی می‌تواند بازار و اقتصاد یک مجموعه را به راحتی ارتقا و بهبود بخشد.

مزایای ساخت فیلم تبلیغاتی

مزایای تولید فیلم تبلیغاتی

در جوامع امروزی  تحقیقات نشان می‌دهد که یک سوم افراد هر جامعه ای وقت خود را صرف دیدن فیلم و ویدئو در فضای مجازی می‌کنند  و‌ حدود از نیمی از افراد جامعه هم مخاطب اصلی فیلم ها و سریال های تلویزیونی و سینمایی هستند و از آنجایی که ویدئو همراه با تصویر و حرکت و‌موسیقی می‌باشد مطالبش در ذهن افراد ماندگار خواهد بود . پس یکی از مزایای تولید فیلم تبلیغاتی این است که بعلت مخاطبین بیشتر جذب مشتری بیشتری خواهد داشت و بعلت پخش رسانه ای و عمومی اطمینان خاطر در مشتریان بوجود می‌آید. فیلم های تبلیغاتی به سادگی هم در شبکه های اجتماعی و هم در فضای مجازی به راحتی پخش می‌شوند و بعلت مدت زمان کوتاه پخشی که دارند شاید صدها یا هزاران بار مورد بازدید قرار بگیرند. فیلم های تبلیغاتی براحتی در اینستاگرام و یوتوب، آپارات و تلگرام بارگذاری می‌شوند و مورد بازدید هر نوع شخصیتی با هر نوع نیازی قرار می‌گیرند. ساخت فیلم های تبلیغاتی برای معرفی محصولات جدید و بهبود محصولات و خدمات قبلی بسیار مؤثر می‌باشد. فیلم های تبلیغاتی قابلیت پخش در انواع رسانه ها از جمله میان برنامه های تلویزیونی، سینما ، سایتها، کنفرانس ها و مطبوعات و جلسات کاری را دارند.